Gratis levering in heel

Nederland & België

Ophaal- en brengservice

bij onderhoud/reparatie

Officieel dealer

van vele merken

Gespreid betalen

in 3, 12, 18, 24, 36, 48 en 60 maanden

Gratis levering in heel

Nederland & België

Ophaal- en brengservice

bij onderhoud/reparatie

Officieel dealer

van vele merken

Gespreid betalen

in 3, 12, 18, 24, 36, 48 en 60 maanden

Algemene voorwaarden

E-MO uw adres voor E-Mobility

Artikel 1 Definities

1.1: Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;1.2: Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met E-MO b.v.;1.3: Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;1.4: Dag: kalenderdag;1.5: Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht. Deze bedenktijd betreft 14 dagen nadat de overeenkomst op afstand is gesloten;1.6: Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;1.7: Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 Toepasselijkheid

2.1: Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen/ (koop)overeenkomsten (op afstand) en leveringen tussen E-MO b.v. en de consument of andere derde, waarbij E MO b.v. diensten of goederen aan de consument verkoopt, dan wel levert.2.2: Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze AlgemeneVoorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de Algemene Voorwaarden bij E-MO b.v. zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.2.3: Alle diensten aan de kant van E-MO b.v., onder welke benaming deze bekend mochten zijn en op welke wijzen dan ook gedaan, zijn vrijblijvend, tenzij anders is vermeld.2.4: De overeenkomst komt eerst tot stand door schriftelijke of elektronische bevestiging en/of ondertekening van E-MO b.v. en de consument.2.5: Afwijkingen, waaronder begrepen aanvullingen dan wel uitbreidingen van deze Algemene Voorwaarden, zijn uitsluitend geldig indien deze door beide partijen schriftelijk zijn vastgelegd.2.6: In het geval enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden nietig is of wordt vernietigd, zullen de overige bepalingen volledige kracht behouden en zullen E-MO b.v. en de consument in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige/vernietigde bepaling(en) overeen te komen. Hierbij zal zoveel mogelijk het doel en de strekking van een dergelijke bepaling in acht worden genomen.

Artikel 3 E-MO b.v. webshop

3.1: E-MO b.v. is een betrouwbare, allround scooterspecialist in Tilburg en tevens een multibrandshop voor de aankoop van scooters, elektrische scooters, bromfietsen, snorfietsen en meer. Tevens verkoopt E-MO b.v. accessoires en onderdelen en levert E-MO b.v. vakkundige scooterreparaties.3.2: Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle verkoop van producten, dan wel de levering van diensten die via de webshop – www.e-mo.nl – besteld zijn.

Artikel 4 Overeenkomsten

4.1: De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen van de daarbij gestelde voorwaarden.4.2: Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt E-MO b.v. onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door E-MO b.v. is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.4.3: E-MO b.v. zal bij elektronisch tot stand gekomen overeenkomsten passende technische en organisatorische maatregelen treffen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal E-MO b.v. daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.4.4: Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 5 Verplichtingen van de consument

5.1: Door het gebruikmaken van de diensten van E-MO b.v., dan wel het bestellen van producten bij E-MO b.v. neemt de consument een betalingsverplichting op zich voor de door E-MO b.v. verleende diensten en/of producten.5.2: De consument dient ervoor te zorgen dat alle door E-MO b.v. gevraagde gegevens, evenals alle gegevens waarvan de consument redelijkerwijs kan begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, tijdig en in de door E-MO b.v. gewenste vorm aan E-MO b.v. ter beschikking worden gesteld.5.3: E-MO b.v. dient in ieder geval tijdig te worden geïnformeerd over bepaalde wensen en ideeën van de consument die relevant zijn of kunnen zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.5.4: De consument draagt er zorg voor, dat de te verstrekken gegevens juist en volledig zijn. De consument vrijwaart E-MO b.v. voor de gevolgen voortvloeiend uit het niet juist en/of onvolledig zijn van de gegevens. Bij fraude, het weigeren informatie aan te leveren en misbruik maken van omstandigheden, heeft E-MO b.v. het recht om de overeenkomst op te zeggen, waarbij de consument geen recht van restitutie toekomt.

Artikel 6 Verplichtingen van E-MO b.v.

6.1: E-MO b.v. neemt – met het aangaan van een overeenkomst met de consument – de verplichting op zich om de diensten, dan wel producten te leveren.6.2: Op E-MO b.v. rust een resultaatsverplichting ten aanzien van de bestelde producten door de consument. E-MO b.v. is verplicht om na het voldoen van de verplichtingen van de consument het bestelde product, dan wel de bestelde producten te leveren.6.3: Op E-MO b.v. rust een inspanningsverplichting ten aanzien van de levering van diensten. E-MO b.v. is verplicht om de dienst naar beste inspanning te verrichten. Deze inspanningsverplichting kan zien op bijvoorbeeld – niet limitatief – het repareren van scooters, bromfietsen en snorfietsen.6.4: E-MO b.v. is – met inachtneming van de bepalingen in artikel 7 – verplicht om het aanbod van producten en diensten te voorzien van de nodige informatie die voor de consument duidelijkheid geeft in de rechten en verplichtingen die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. In het bijzonder zal E-MO b.v. de volgende informatie op de website, dan wel direct na aankoop van het product of de dienst, vermelden:De prijs inclusief BTW; Verzendkosten; Productomschrijving, waaronder de beschikbare kleuren, maten en soort materialen; De wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; De termijn waarbinnen de consument het product of de dienst kan verwachten; Het herroepingsrecht.

Artikel 7 Aanbod van producten en diensten in de webshop

7.1: E-MO b.v. zal via de webshop het aanbod doen voor de verkoop van scooters, bromfietsen, snorfietsen en accessoires, alsmede de reparatie daarvan. Ieder aanbod van E-MO b.v. is vrijblijvend en kan door E-MO b.v. worden gewijzigd, dan wel worden ingetrokken.7.2: Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.7.3: Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.7.4: De door E-MO b.v. getoonde afbeeldingen zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke (schrijf)fouten in het aanbod binden E-MO b.v. niet. E-MO b.v. kan nimmer garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.7.5: Alle afbeeldingen en vermelde specificaties dienen slechts als indicatie en kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

Artikel 8 Prijzen

8.1: Tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders door E-MO b.v. is aangegeven, luiden alle aangegeven prijzen in Euro’s en zijn deze inclusief BTW en andere heffingen van welke aard dan ook opgelegd van overheidswege of marge regeling.8.2: Wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke heffingen van overheidswege worden zowel in de niet-overeengekomen als overeengekomen prijzen doorberekend.

Artikel 9 Betaling

9.1: Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. Na het sluiten van de overeenkomst stuurt E-MO b.v. een factuur naar de consument, wat binnen de vervaldatum betaald dient te worden.9.2: E-MO b.v. is gerechtigd, bij elke uitvoering van een overeenkomst betaling van het geleverde te vorderen.9.3: E-MO b.v. stuurt aan de consument een betalingsherinnering indien de betalingstermijn is verstreken. Deze herinnering wijst de consument op zijn verzuim en geeft deze de gelegenheid om binnen 14 dagen na dagtekening te betalen.9.4: E-MO b.v. is na verloop van de voornoemde termijn bevoegd, zonder nadere ingebrekestelling of aankondiging tot invordering over te gaan van het aan E-MO b.v. verschuldigde bedrag.9.5: Indien E-MO b.v. de vordering ter incasso uit handen geeft, is de consument de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd. Deze kosten worden berekend volgens het incassotarief zoals neergelegd in de Wet Incasso Kosten, dan wel de opvolger van deze wet, vermeerderen met BTW, onverminderd het recht van E-MO b.v. om in plaats daarvan de daadwerkelijke gemaakte buitengerechtelijke incassokosten te vorderen.9.6: Indien de consument met enige betaling in gebreke is, is E-MO b.v. gerechtigd om (de uitvoering van) daarmee samenhangende overeenkomsten met de consument op te schorten, dan wel te ontbinden.9.7: De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld bij E-MO b.v. te melden.

Artikel 10 Levering van producten en diensten

10.1: E-MO b.v. streeft ernaar om de producten en/of diensten zo snel mogelijk te leveren. E-MO b.v. houdt de consument op de hoogte van de stand van zaken bij de aankoop van een scooter, snorfiets, bromfiets of ander motorrijvoertuig en maakt de levertijd kenbaar aan de consument.10.2: E-MO b.v. behoudt zich het recht voor om de diensten en/of producten niet te leveren indien de consument niet aan de betalingsverplichting heeft voldaan binnen de overeengekomen betalingstermijn.10.3: De diensten en/of producten kunnen afwijken van de getoonde foto’s op de internetsite van E-MO b.v. (www.e-mo.nl). Dit maakt E-MO b.v. niet aansprakelijk en geeft de consument niet het recht om de overeenkomst te ontbinden.

Artikel 11 Herroepingsrecht bij levering van producten

11.1: Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan E-MO b.v. bekend gemaakte vertegenwoordiger.11.2: Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. De consument zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de consument het product wenst te behouden. Indien de consument van zijn herroepingsrecht gebruikmaakt, zal de consument het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan E-MO b.v. retourneren, conform de door E-MO b.v. verstrekte redelijke en duidelijke instructies.11.3: Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen – na ontvangst van het product – kenbaar te maken aan E-MO b.v.. Het kenbaar maken dient de consument schriftelijk per e-mail of per brief te doen. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.11.4: Indien de consument niet volgens de hierboven genoemde termijnen kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, dan wel het product niet aan E-MO b.v. heeft teruggezonden, is de koop een feit.11.5: Een uitzondering op het herroepingsrecht betreft het geval indien het gaat om de verkoop van producten of levering van diensten die vallen onder de wettelijke uitzonderingen zoals bedoeld in artikel 6:230p BW. Dit ziet bijvoorbeeld op – niet limitatief – het op maat maken van een scooter zoals deze speciaal door de consument gewenst is. Uitzonderingen retourneren Uitsluiting van het herroepingsrecht:Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; die duidelijk persoonlijk van aard zijn; die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; die snel kunnen bederven of verouderen; waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; voor losse kranten en tijdschriften voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.